×
×
خبرگزاری نیم نگاه ایران

اطلاع‌رسانی مؤثر؛ محور مشارکت مردم در مدیریت مصرف آب و برق

  • کد نوشته: 5467
  • ۱۳ خرداد ۱۴۰۴
  • 63 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت نیرو بیان کرد: در شرایطی که کشور با چالش‌هایی همچون ناترازی در مصرف برق و کاهش منابع آبی مواجه است، حضور فعال، خلاق و پاسخگو از سوی روابط عمومی‌ها یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است. از این‌رو، باید از روابط عمومی‌های فعال در صنعت آب و برق حمایت مادی و معنوی لازم صورت گیرد تا بتوانند در زمان بحران، عملکردی مؤثر و به‌موقع داشته باشند.
    اطلاع‌رسانی مؤثر؛ محور مشارکت مردم در مدیریت مصرف آب و برق
  • به گزارش نیم نگاه ایران؛ “غلامحسین مقیمی” در نشست مدیران روابط عمومی شرکت‌های صنعت آب و برق کشور با وزیر نیرو که روز سه‌شنبه ۱۳ خرداد به منظور هماهنگی برای عبور از دوره اوج مصرف تابستان برگزار شد، بر نقش کلیدی روابط عمومی‌ها در اطلاع‌رسانی به‌موقع، دقیق و اثرگذار تأکید کرد.

    وی گفت: اطلاع‌رسانی، فقط انتقال پیام نیست، بلکه بسترساز مشارکت فعال مردم در فرآیند مدیریت مصرف آب و برق است. اگر مردم نسبت به شرایط مصرف آب و برق، محدودیت‌های منابع و پیامدهای مصرف بی‌رویه آگاه شوند، بی‌تردید همراهی آن‌ها با برنامه‌های وزارت نیرو افزایش خواهد یافت.

    مقیمی اصلاح نگرش‌ها و به‌روزرسانی رویکردها را لازمه ایفای نقش مؤثر دانست و خاطرنشان کرد: جنس کار روابط عمومی نسبت به گذشته به شدت تغییر کرده است و بهره‌گیری هوشمندانه از ابزارهای نوین اطلاع‌رسانی مانند شبکه‌های اجتماعی، اینفوگرافیک، ویدیوهای تعاملی و پلتفرم‌های دیجیتال ضروری است. ما نیازمند روابط عمومی‌هایی هستیم که از فناوری و تحلیل داده برای ارتباط هدفمند با افکار عمومی استفاده کنند.

    مدیرکل روابط عمومی وزارت نیرو همچنین با اشاره به لزوم ارتقای زیرساخت‌ها و ابزارهای اطلاع‌رسانی گفت: یکی از الزامات تحقق این اهداف، تخصیص بودجه کافی به روابط عمومی شرکت‌هاست. بدون منابع مالی و تجهیزات لازم، نمی‌توان از روابط عمومی‌ها انتظار عملکرد گسترده و کیفی داشت.

    وی در همین رابطه گفت: در ماه جاری آئین نامه‌ای با دستور وزیر نیرو و به منظور تقویت مالی روابط عمومی های صنعت آب و برق ابلاغ شد که انتظار می رود در تقویت ابزارهای در اختیار روابط عمومی ها برای ارتقای کیفیت فعالیت ها موثر باشد.

    ​به گزارش نیم نگاه ایران از وزارت نیرو، مقیمی با تأکید بر نقش محوری روابط عمومی‌ها در عبور از دوره اوج بار مصرف تابستان افزود: اطلاع‌رسانی پیش‌دستانه، آموزش شهروندی، طراحی کمپین‌های رسانه‌ای هدفمند و تعامل با رسانه‌ها از جمله وظایف مهم روابط عمومی‌ها در این ایام است. این اقدامات نه‌تنها موجب کاهش بار مصرف می‌شود، بلکه به افزایش اعتماد عمومی نسبت به صنعت آب و برق منجر خواهد شد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *